torstai 18. huhtikuuta 2013

My heart beats like a jungle drum

Minun tekee mieli kirjoittaa, mutten tiedä mitä kirjoittaisin . Pehmeäpäinen vasara takoo tyhjyyttä päässäni . Tum tum tum. Kuulen sen vaimean kaiun korvissani uudelleen ja uudelleen. Tum tum tum. Huulestani vuotaa verta ja se maistuu suussani häiritsevästi.
Olen hermostunut. Haluan pois täältä . Ajan, jonka olen kuluttanut muuhun kuin kirjoittamiseen, olen kanniskellut kahdeksankuukautista tyttölasta, ruokkinut ja suojellut tuota kuin omaani. Vaikka minun ei edes pitäisi tehdä niin. En ole siellä häntä varten. Siellä on eräs toinen, jonka vuoksi olen siellä . Enkä saanut edes kiitosta. En mitään. Tai sain kyllä, häpeileviä katseita, kuiskuttelua ja mulkoilua. En jaksanut sitä enää, joten lähdin pois .
Tulin kotiin, jossa minulla on samanlainen olo kuin siellä . En kuulu tänne. Minun ei pitäisi olla täällä.
Haluaisin kävellä tuon kaksikymmentä metriä toisen isoveljeni luo, mutteivat he ole kotona . Syntymäpäivät . Pyöreitä. Ahdistava ajatus .
Haluaisin nähdä kummityttöni. Epävirallisen kummityttöni, tarkoitan. Se ei ole vielä virallista .. Minun pitää odottaa vielä yhdeksän päivää, sitten saan elävän tekosyyn luistaa kahdeksankuukautisen pikkuprinsessan hoidosta . En vain halua tehdä sitä enää, en yksin .
Huomaan miten elämäni on muuttunut . Koristelusta on kuukausi, eikä minun ole edes tehnyt mieli tehdä sitä . Tai on, mutta olen löytänyt asioita estääkseni sen. Kuten tikkukaramellit, jota sai viisi eurolla ja siskoni osti niitä säilöön. Fiksua, sanon minä.
Minä kadotin ajatukseni tyystin. Yhtäkkiä. Oli kuin se olisi napsahtanut poikki kuin kireälle vedetty kuminauha. Kovaksi kulutettu kuminauha, joka oli solmitty muutamia kertoja umpisolmulle ..
Mihin kirjoitustaitoni on kadonnut ? Poden samoja asioita uudestaan ja uudestaan vailla järkevää inspiraatiota. Ne ovat taas ne värikkäät aivosoluja syövät käärmeet. Niiden syy. Olen varma siitä .
Savukkeen himo vetää minua ulos. On pakko lopettaa kirjoittaminen, vaikka jostain syystä en haluaisi .. Siitä on niin pitkä aika, kun viimeksi kirjoitin .. Ehkä se saa jäädäkin pitkiin aikoihin. Ainakin nyt hetkeksi ..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti