lauantai 4. elokuuta 2012

I can't sleep because you're too far away


Olin juuri pitänyt sellaisen pienen "hartauden", jossa kerroin tarinan pojasta, joka kuoli sodassa ja kirjoitti erääseen kirjaan kolme lausetta . Sinä istuit minun vieressäni koko sen ajan . Loppuun soitin Juha Tapion Kelpaat kelle vaan - biisin ..
Kun kappale oli melkein lopussa, sinä laskit kätesi reidelleni ja silitit sitä kevyesti . Näin ilmeessäsi hitusen .. nostalgiaa .. ? Hieman ehkä suruakin ja .. pienen kyynelpisaran . Painoin käteni omasi päälle ja sinä tartuit siihen . Minusta tuntui pahalta, mutten antanut asian häiritä senkoommin . Sitten sinä nousit ja saatoit muita nukkumaan omiin huoneisiinsa ..

Kaksitoista minuuttia myöhemmin

Minä makaan hiljaisena sinisten lattiatyynyjen päällä, puisella lakalta haisevalla lattialla, joka tuntuu kylmältä sormiani vasten . On myöhä ja minun pitäisi olla jo nukkumassa, mutten saa unta ennenkuin olen nähnyt sinut . Katson alaviistoon ja näen kynttilöitä, 5 pientä tuikkua ja yhden vähän isomman, kaikki lasisissa alustoissaan . Katson tuota punakeltaista rauhoittavaa elementtiä ja minun tekee mieli koskettaa sitä . Niin kaunis, mutta satuttaa helposti . Huokaisen .

Kuulen askeleesi ja hymähdän itsekseni . Tiedän, että tulit takiani, vaikka sinun pitäisi tehdä töitä ja valvoa . Jäät muutaman askeleen päähän ja minä näen suloiset valkoiset ankkasukkasi ja hymyilen vienosti . Olen tainnut nähdä nuo joskus ennenkin ..
Siirrät kynttilöitä, jotta pääsisit viereeni, haet itsellesi tyynyn ja laitat hieman musiikkia . Sarah Kelly . Hymähdän nostalgiselle biisi- ja bändivalinnalle ja seuraan liikkeitäsi kun istut viereeni .
Ilmeessäsi on jotain .. outoa .. Kaupausta, särkynyttä sielua, pahaa oloa ja ahdistusta . Miksi .. ?  Katson sinua kysyvästi ja sinä nostat kätesi silittämään kevyesti minua selän ja olkapään alueelta .. Rauhoitun välittömästi, enkä muista enää ilmettäsi . Katsahdan sinuun ja sinä hymyilet . Olet oikeastaan aika kaunis kymyillessäsi ..

"Tiedätkö ..", aloitit ja minä havahduin puoleesi ja huomasin kuinka purit huultasi . Nousen olkapäitteni varaan ja katson sinua vienosti hymyillen ja odotan, että jatkat lausettasi . Vaan et jatka, vaikka kysyisin ..

Minun oli pakko kysyä sinulta yhtä asiaa .. "Tota .. Miks sä laitoit sun käden mun reidelle harhautuksessa .. ?" Sinä käänsit katseesi ja silityksesi loppui . Käännän päätäni kuin utelias koiranpentu, mutta vain hämmästyneellä ilmeellä . Käännät kasvosi minuun päin ja katsot suoraan syvänvihreisiin silmiini tuolla oudolla katseellasi . "Musta vaan tuntu, et mä haluan koskettaa sua .. "

Hämmennyin . Käänsin katseeni palaviin kynttilöihin ja mietin . Sydämeni hakkaa miljoonia, mutten silti tunne mitään . En yhtään mitään . En kiintymystä, ujoutta, välittämistä .. Tyydyn vain nyökkäämään  . Jatkat silittelyäsi ja minä painan väsyneenä pääni tyynyyn . En kuitenkaan nukahda vielä, vaan mietin sanomaasi .
Sinä jatkat minun sivelemistä niin kauan, että nukahdan siihen sinun turvalliselta tuntuvan silityksen alle, sinun mansikkaisen hajuveden leijailevaan tuoksuun ja ...

- wishmur

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti