maanantai 20. elokuuta 2012

Suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please


Minä nousen unisena istumaan huoneeni pehmeälle sängylle hieraisten silmiäni . Tunnen kuinka sykkeeni on vieläkin korkealla juuri nähdystä unesta . Minua huimaa ja tekisi mieli lahota tuohon puunväriseen parkettilattiaan ja odottaa, että joku tulisi silittämään luista selkääni ja kadottamaan ahdistavat ajatukseni kauas pois pääni sisästä . Vaan kukaan ei tulisi, joten jätän asian sikseen . Katsahdan puhelimeni kirkasta näyttöä . Kaksi ja puoli tuntia unta, karkeasti laskettuna . Eikä yhtään mitään muuta ..

Kurotan käteni nojaamaan valkoista pöytääni ja otan lipaston laatikosta kynän ja palan paperia . Kirjoitan siihen sanoja, lauseita ja numeroita . Ne olivat siinä unessa, jonka juuri näin . Haluan kirjoittaa ne ylos, koska tiedän tarvitsevani niitä jatkossa . Minä tulen tarvitsemaan niitä jatkossa . Aikaisintaan ensi kuussa, viimeistään tammikuun toinen päivä ensi vuonna . Aivan, joku saattaa arvata mistä puhun .. Olen miettinyt tätä ennenkin . Tuota samaa päivää, samalla merkityksellä ja samoilla ideioilla ja ajatuksilla . Se on muutakin, kuin syntymäpäiväni .. Ollut jo yli vuoden .. Haluan näin tapahtuva, kun täytän kuusitoista .

Mutta tänävuonna eräs ihminen rikkoi sen lupauksen, minkä olin tehnyt itselleni täyttäessäni kahdeksan . Toisaalta, olen kiitollinen siitä tuolle ihmiselle . Hänen takiaan jätin erään asian tekemättä ja tutustuin erääseen .. Toiseen ihmiseen . Josta tuli minulle hyvin rakas . Ja hän on sitä edelleen ..

Kiitos siis, jos luet tätä, vaikka tiedänkin, että et lue ..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti