keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Huoraaksä ?

Vapaapäivän aamu sarastaa monen päivän odotuksen jälkeen . Yhdeksän päivän rankka putki päättyi kiitoksiin ja tekaistuun hymyyn . Olisin saanut nukkua unettomat yöni piiloon, vaan en tehnyt sitä . Oli liian yksinäistä nukkua . Avaan väsyneet silmäni, eikä se yksinäisyyden tunne ole hävinnyt mihinkään .
Kirkas auringonvalo pilkottaa tummanpunaisten verhojen välistä, valaisten pitkän viirun huoneen harmahtavalle lattialle . Nousen vaivoin sängystä ja kuuntelen hiljaista huonetta . Yritän mennä seinien läpi, kuunnella onko ketään kotona . Mutta mitään ei kuulu . Ei kolinaa keittiöstä, ei television mekastusta olohuoneesta tai musiikkia viereisestä huoneesta .  Olen siis yksin . Vilkaisen kelloa ja kohotan kulmiani . Oli tämäkin aika nousta ylös .
Lähden vaeltamaan ympäri yläkertaa pelkissä alusvaatteissa ja huomaan, ettei siellä ole ketään . Nyökyttelen itselleni ja jatkan matkaani alakertaan . Koirani saapuu tervehtimään minua ja hymyilen hieman . Ainut asia mikä minut oikeasti saa aamuisin edes hieman pirteämmäksi . Jatkan olohuoneeseen ja säikähdän sohvalla istuvaa hahmoa . En ollutkaan yksin . Sykkeeni nousee samantien ja minun on vaikea hengittää . Sinä virnistät minulle viekkaasti, nouset ylös ja alat kävelemään minua kohti . Lähden kiireesti pois läheltäsi, mutta sinä seuraat minua . Virheliike, sinä suutuit .
Pian olenkin lattialla, kipeä punainen jälki poskellani ja sinun kätesi molemmilla ranteillani . Puristat ja minun tekisi mieli huutaa kivusta, mutten huuda . Se vain miellyttäisi sinua . Yritän välttää paniikkikohtausta, jottei minuun sattuisi yhtään enempää . Huomaan sulkevani silmäni kivusta ja kosteat suolavanat lipuvat pitkin poskiani . Puren huuleni rikki ja veren maku rauhoittaa minut hetkeksi . Mutta vain hetkeksi .
Muutamia hetkiä myöhemmin minä makaan yksin keittiön lattialla, puolipukeissa, keho täynnä punaisia alueita . Kipeitä sellaisia . Yksinäisyyden tunne vaihtuu hyväksikäytetyksi tunteeksi, kun minä vaivoin yritän nousta tuolta kovalta lattialta, mahdollisimman kivuttomasti, suunta takaisin yläkertaan ..

Voihan sen vapaapäivän aamun näinkin viettää ..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti